Nemenka dalis lietuvių į automobilius pila ne už savo, bet už darbdavio pinigus pirktus degalus. Ne paslaptis, kad dalis vairuotojų sukčiauja ir sugalvoja įvairiausių būdų, kaip iš to pasipelnyti apgaunant darbdavį. Mūsų kompanijos pardavimų Afrikai ir Vidurio rytams vadovas Igoris Poliščukas toliau pasakoja apie kuro vagysčių atvejus.
Vagystės būdas Nr. 2
„Vienas populiariausių ir žinomiausių būdų yra kuro nupylimai. Paprasčiausiai kuras nusiurbiamas per viršų – tiek sukiasvorėse, tiek lengvosiose mašinose. Būna variantų, kai, norint apgauti sistemą, nusiurbiant kurą sukeliamos sunkvežimių pagalvės. Vairuotojai bando padaryti, kad vilkikas svyruotų, o kol šis svyruoja, judantis kuras bake paprasčiausiai nusiurbiamas. Tai sudėtingesnis atvejis ir jį nustatyti pakankamai sudėtinga, bet mes savo technikos pagalba tai nustatome“, – sako specialistas.
Taip pat neretai vairuotojai pasisavina iš variklio į baką grįžtantį kurą. Tačiau tokiu atveju vyksta ne tik vagystė, bet ir technikos gadinimas. „Atrodo, pakankamai sudėtinga susekti tokį atvejį, nes kuras iš bako jau buvo išsiurbtas, bet mes matome, kiek variklis jo sudegino. Jei yra skirtumas, tai galima tai pastebėti. Tai nesaugu. Galima daugiau žalos padaryti net ne dėl vagystės, o sudeginant mašiną. Buvo tokių atvejų“, – prisimena I. Poliščukas.
Pasitaiko ir sudėtingesnių vagysčių schemų. „Mašinose yra papildomi agregatai, vartojantys degalus. Pavyzdžiui, tai gali būti šaldytuvas su kompresoriumi ir savo varikliu, „webasto“ šildymas. Labai dažnai įsibraunama į degalų padavimo sistemą ir vagiama iš ten. Tokiu būdu mes turime sekti vadinamąsias motovalandas – stebėti, kiek valandų iš tiesų veikė agregatas“, – pasakoja I. Poliščukas.
Visą straipsnį galite rasti: www.delfi.lt/auto/patarimai/sokiruojanti-tiesa-kiek-ir-kaip-lietuviai-vagia-degalus.d?id=70894336