Lenkijos regiono vadybininkas Paweł Szewczuk prieš 3 metus „Rupteloje“ atidaręs Lenkijos filialą, pasakoja apie vis didėjantį dėmesį, skiriamą telematikos rinkai ir jos augimui, tiek iš transporto priemonių gamintojų, originalios įrangos gamintojų, tiek kuriamų teisės aktų.
Atlikus įvairius tyrimus, prognozuojama, kad telematikos rinka turėtų augti 20% per metus, o ateityje net 30% per metus. Turint omeny tokį augimą, vienas dalykas yra aiškus – pokyčiai ir naujovės ateis greitai. Todėl apžvelgiame tai, kas, manome, nutiks telematikos srityje artimiausioje ateityje.
Dabartiniai telematikos sprendimai
Pažvelgus, ką telematikos sprendimų teikėjai siūlo šiandien, nesunku pastebėti, kad dauguma telkia didžiausią dėmesį transporto stebėjimui. Pagrindiniai prioritetai yra žinoti automobilio vietą, informaciją apie automobilio būklę, vairuotojo veiklos ir krovinių statusą. Apskritai, šiuo metu telematikos paslaugų teikėjai koncentruojasi tik į tai, kas vyksta su transporto priemone, kroviniu ir vairuotoju.
Galutinių vartotojų sunkumai
Atidžiai pažvelgus į tai, kas rūpi galutiniam vartotojui, galima pastebėti, kad to, kas siūloma, nepakanka. Kai kalbame apie transporto išlaidas, galutiniam vartotojui tai nėra vien kuro ir transporto priemonių priežiūros sąnaudos. Tai taip pat ir vairuotojo valandinis užmokestis, transporto priemonės, reikalingos atlikti visus pristatymus, maršruto planavimas, užsakymų tvarkymas, pristatymų laiku skaičius ir kt. Tai yra visas krovinių gabenimo procesas, kurį reikia suvaldyti – nuo užsakymo gavimo iki kliento parašo gavimo pristačius siuntinį ir dar daugiau.
Kur link tai juda?
Kai kurie telematikos paslaugų teikėjai, įskaitant „Ruptelą“, jau pradėjo automatizavimo ir telematikos sprendimų taikymą visam krovinių vežimo procesui. Nors tai tik pradžia, jau galima rasti sprendimus, kuriais siekiama padengti ir valdyti visą procesą. Visu procesu vadiname tokias užduotis kaip: užsakymo įvedimas, užsakymo planavimas, maršruto planavimas, išsiuntimas, proceso stebėjimas, užsakymo užbaigimas, atsiskaitymas, vairuotojo vertinimas ir motyvacija, ir kt.
Kodėl tai vyksta?
Viena iš priežasčių yra ta, kad pervežimų rinka tampa vis konkurencingesnė. Įmonės ieško būdų, kaip sumažinti kaštus, ir tuo pačiu metu padidinti paslaugų kokybę kartu su klientų pasitenkinimu. Taikant telematikos sprendimus visam krovinių gabenimo procesui pašalinama viena pagrindinių neefektyvumo priežasčių – žmogiškosios klaidos. Su pilnai automatizuotu krovinių gabenimo procesu įmonės gali būti užtikrintos, kad jų vairuotojai juda efektyviausiu ir pelningiausiu maršrutu, kuriuo greičiausiai surenka ir pristato krovinius.